Széles utca — but beátá besen kóteA Magiszter Általános Iskolának több épülete is van. Naj dúr hi.Áthe tanulinen o máj báro beátá, akik hatodik, hetedik vagy nyolcadik osztályba járnak.I udvaraTranszlingváló foglalkozás a Széles utcai tanodában — Cigány mesékTranszlingváló foglalkozás az iskolában — a roma kulturális hagyományokról az első osztályosok idősebb diákok vezetésével csoportmunkában tanulnak.Álmos de baktaló — szavakat és kifejezéseket gyűjtenek a gyerekek azzal kapcsolatban, hogyan is érzik magukat aznap. A romani kifejezések helyi nonstandard írásmódjait követjük az iskolában.Búcsi keren (munkát végezni) — a lokális romani írásgyakorlat hagyományai a magyar betűrendszert alkalmazzák.Az írás nem egyik vagy másik nyelvhez kötött készség. A helyesírás kötődik a magyar nyelvhez. Az iskolában mindkettőt megtanulhatjuk, de fontos elválasztanunk a kettőt egymástól.Pogácsá készül a transzlingváló foglalkozáson. Máshol vakarónak vagy cigánykenyérnek hívják, Vasváriban pogácsá a neve — a tanulmányok kulturális relevanciája a transzlingváló módszertan fontos jellemzőjeMuri daj hi andi iskola — A szülők bevonása a tanulási folyamatokba motiválóan hat mindenkireO beátá khelen — még a legkisebbek is szívesen megmutatják, hogyan táncol egy piko roma raklyo amúgy pacekosan.Egy piko mulaccsági a transzlingváló óránO beátá bucsi keren a transzlingváló órán.A torna után könnyebb figyelni.O beáto jekh krajaszkinya rajzolingya.Tanóra az iskolábanO beátá Doja rajzolinen.