Képek

Széles utca — but beátá besen kóte
A Magiszter Általános Iskolának több épülete is van. Naj dúr hi.
Áthe tanulinen o máj báro beátá, akik hatodik, hetedik vagy nyolcadik osztályba járnak.
I udvara
Transzlingváló foglalkozás a Széles utcai tanodában — Cigány mesék
Transzlingváló foglalkozás az iskolában — a roma kulturális hagyományokról az első osztályosok idősebb diákok vezetésével csoportmunkában tanulnak.
Álmos de baktaló — szavakat és kifejezéseket gyűjtenek a gyerekek azzal kapcsolatban, hogyan is érzik magukat aznap. A romani kifejezések helyi nonstandard írásmódjait követjük az iskolában.
Búcsi keren (munkát végezni) — a lokális romani írásgyakorlat hagyományai a magyar betűrendszert alkalmazzák.
Az írás nem egyik vagy másik nyelvhez kötött készség. A helyesírás kötődik a magyar nyelvhez. Az iskolában mindkettőt megtanulhatjuk, de fontos elválasztanunk a kettőt egymástól.
Pogácsá készül a transzlingváló foglalkozáson. Máshol vakarónak vagy cigánykenyérnek hívják, Vasváriban pogácsá a neve — a tanulmányok kulturális relevanciája a transzlingváló módszertan fontos jellemzője
Muri daj hi andi iskola — A szülők bevonása a tanulási folyamatokba motiválóan hat mindenkire
O beátá khelen — még a legkisebbek is szívesen megmutatják, hogyan táncol egy piko roma raklyo amúgy pacekosan.
Egy piko mulaccsági a transzlingváló órán
O beátá bucsi keren a transzlingváló órán.
A torna után könnyebb figyelni.
O beáto jekh krajaszkinya rajzolingya.
Tanóra az iskolában
O beátá Doja rajzolinen.